۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷

براساس پیش بینی هواشناسی؛

فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی افزایش پیدا می کند

فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی افزایش پیدا می کند

جمعه فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب و جنوب غرب کشور تشدید شده و طی روزهای پنجشنبه و جمعه برای نواحی شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، از بعدازظهر امروز به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش باران انتظار می‌رود.

پنج شنبه با گذر امواج تراز میانی شدت بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش خواهد یافت همچنین در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، لرستان، ایلام، خوزستان و ارتفاعات البرز بارش باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جمعه فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب و جنوب غرب کشور تشدید خواهد شد و علاوه بر این در بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و شمال بوشهر گسترش خواهد یافت همچنین در این روز برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شنبه به‌تدریج با گذر شرق‌سوی سامانه در بخش‌هایی از سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می‌رود. بعدازظهر یکشنبه با گذر امواج کم دامنه تراز میانی در ارتفاعات زاگرس ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه برای نواحی شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین در این مدت بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل بارش برف و در نواحی جنوب غرب به‌صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود.

از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه دریای خزر و از بعدازظهر پنج شنبه تا اوایل وقت جمعه شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و کرمان با دمای ۱۳ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبر 5348309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha